Awaria dpf-objawy

Pośród kierowców panuje przekonanie, że filtr dpf montowany jest w samochodach, które zasilane są silnikiem diesla. Nie jest to prawdą. Faktycznie, kiedyś filtr cząstek stałych obecny był w silniku dieslowskim, niemniej jednak dziś montowany jest też w nowych silnikach benzynowych.

. To w nich obecnie występują tego typu filtry i nazywane są GPF. Zasada działania jest jednakowa z tym, jak działa dieslowski filtr dpf. O tym, że filtr dpf jest zapchany może świadczyć kilka faktów. Trzeba do nich w głównej mierze powiększenie obrotów silnika na początek, szarpanie kierownicy, problemy z rozruchem (auto nie odpala, rozrusznik długo kręci i nic się nie dzieje), zapach spalin, wyższe spalania (nawet do jednego litra na 100 km). Niektórzy kierowcy mówią też, że wyraźnie czuć smród spalin, ale są i tac y, którzy uważają, że ten jest w każdym momencie wyczuwalny. Przepalania, czy także wypalanie dpf, czyli naprawa dpf łódź powinna być przeprowadzana w warsztacie. Niezbędny jest do tego bowiem specjalny sprzęt. Filtr cząstek stałych podłącza się do specjalnego urządzenia i kontroluje, czy jest drożny. Następnie myje się go kilka razy specjalnym płynem, a potem szybko suszy w bardzo wysokiej temperaturze. Po dokładnym wyczyszczeniu i wysuszeniu całego filtra dpf, po raz drugi powinno się sprawdzić jego obieg. Warsztaty, w których wykonywana jest naprawa układów wydechowych łódź, robią także serwis filtra dpf. Rzadko konieczna jest wymiana takiego filtra na nowy. Najczęściej wystarczy go wyczyścić i przez kolejne 200 tysięcy kilometrów jest spokój.
Polecana strona: naprawa dpf łódź.