
Jak więc wygląda pozycjonowanie stron w praktyce? Na co zwrócić uwagę, ażeby zyskać jak najwięcej? Interesująca treść na witrynie Strona tworzona jest dla użytkowników. Ma zachęcić ich do skorzystania z usług i sprawić, że będą chcieli kupić produkt. Powinna być więc przejrzysta i czytelna. Zachęcające nagłówki, ciekawe zdjęcia czy umieszczony w widocznym miejscu formularz kontaktowy, to tylko jedne z wielu rozwiązań. Upowszechnianie strony w internecie to również odpowiednio dobrane frazy. Żeby mieć świadomość tego, jakich fraz użyć możemy prześledzić witryny konkurencji lub pomyśleć, jakie wyrazy oraz pełne wyrażenia użytkownicy mogą wpisywać w polu wyszukiwarki. Następnie słowa te powinny zostać równomiernie rozmieszczone w treści. Zawarcie ich w nagłówkach pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, oraz w opisie meta description czy opisach grafik na stronie, pomoże podnieść pozycję w wyszukiwarce. Nie zapominajmy o frazach z długiego ogona i na bieżąco monitorujmy sytuację. Ważne są również działania zewnętrzne, jak np. pozyskiwanie linków. Pozycjonowanie, a programowanie witryny internetowej Zanim przeniesiemy nasz biznes do internetu musimy wnikliwie analizować, jak ma wyglądać nasza przyszła witryna internetowa. Zacznijmy od treści, które pragniemy przekazać i grafik oraz fotografii, które chcemy umieścić na witrynie. Przy tym strona musi świetnie wyglądać na każdym urządzeniu, od komputerów stacjonarnych, po laptopy, a na urządzeniach mobilnych kończąc. Zadbajmy zatem o jej responsywność i czytelną nawigację na stronie. Nie zapominajmy o działaniu, jakim jest linkowanie. Pomaga ono zwiększyć pozycję w wyszukiwarkach i sprawia, że witryna staje się bardziej rozpoznawalna. Może posiadać charakter wewnętrzny i odnosić się do innych artykułów w obrębie tej samej strony, lub zewnętrzne z odnośnikami z zewnętrznych serwisów. Zobacz więcej: szeptanka.